Aeroflot zatwierdził nową strategię „100 na 100” , której celem jest 100 mln pasażerów na stulecie firmy

Zarząd spółki Aeroflot zatwierdził 1 listopada br. nową strategię rozwoju spółki do 2023 roku. Przyjęta strategia zakłada, że Aeroflot uczci stulecie swojej działalności przewiezieniem 100 mln pasażerów w ciągu jednego roku.

Nowa strategia zatytułowana "100 mln pasażerów z okazji setnej rocznicy naszej działalności", została przyjęta po osiągnięciu przez Grupę przed terminem celów założonych w poprzedniej strategii 2023. W 2017 r. Grupa Aeroflot przewiozła 50,1 mln pasażerów, dzięki czemu Aeroflot znalazł się w pierwszej piątce przewoźników europejskich i jednocześnie pośród 20 największych grup lotniczych na świecie według liczby przewiezionych pasażerów. Obecnie grupa zakłada przewiezienie 90-100 mln pasażerów do 2023 roku w którym przewoźnik będzie obchodził swoje stulecie.

Strategia zakłada, że kluczowym czynnikiem wzrostu będą tanie linie Pobeda, które posiadają duży potencjał na rosyjskim rynku. Pobeda ma przewieźć w 2023 roku 25-30 mln pasażerów. Wszystkie linie wchodzące w skład grupy będą dążyć do osiągnięcia zakładanych nowych celów. Głównym zadaniem Rossiya Airlines będzie zwiększenie mobilności na trasach między europejską a dalekowschodnią częścią Rosji, głównie dzięki oferowaniu atrakcyjniejszych, niższych taryf niż oferowane przez linie Aeroflot. Przewoźnik regionalny z Dalekiego Wschodu Aurora ma podwoić liczbę operacji do 2023 roku.

Drugim celem strategii jest zwiększenie międzynarodowego ruchu tranzytowego z 5 mln pasażerów w 2017 r. do 10-15 mln w 2023 r. Aerofłot ma przewagę konkurencyjną przy podróżach między Europą i Azją będącą jednym z najważniejszych rynków lotniczych na świecie. Linia deklaruje, że już teraz jest przewoźnikiem numer 1 na wielu trasach z głównych miast europejskich do Chin.

Trzecim celem jest utworzenie do 2023 r. trzech regionalnych hubów w Soczi, Jekaterynburgu i Nowosybirsku, a także jednego międzynarodowego hubu w Krasnojarsku. Grupa planuje trzykrotne zwiększenia ruchu regionalnego z 7 mln pasażerów w 2017 r. do 19 mln pasażerów w 2023 r. Grupa planuje rozbudowę siatki połączeń międzyregionalnych, tak aby do 2024 r. 50% wszystkich rozkładowych lotów krajowych omijało Moskwę.

Читайте также:  Air France i związki zawodowe osiągnęły długo oczekiwane porozumienie płacowe

Czwartym celem jest zwiększenie udziału rosyjskich samolotów we flocie Grupy. Do 2026 r. Grupa spodziewa się eksploatować 200 samolotów SSJ-100 i MC-21. Aby osiągnąć wyznaczony cel i przewozić rocznie 100 mln pasażerów, grupa będzie musiała posiadać łącznie około 520 samolotów.

Piątym celem jest zwiększenie poziomu digitalizacji w celu maksymalizacji efektywności operacyjnej. Według Bain & Company Aeroflot zajmuje obecnie czwarte miejsce wśród przewoźników sieciowych na świecie pod względem poziomu cyfryzacji. Grupa będzie nadal stosować najnowocześniejsze technologie, w tym sztuczną inteligencję.

Przyjęta strategia umożliwi Grupie Aeroflot osiągnięcie nowych poziomów wydajności operacyjnej i osiągnięcie mocnych wyników finansowych.

Zdjęcie: Piotr Zowczak, epwa.pl

Related Posts